שאלות נפוצות על גידול חתולים

חתולים, למרות שהם נחשבים לבעלי חיים פשוטים, יש להם הרבה מאפיינים מעניינים שהופכים אותם למיוחדים כל כך: יכולת הראייה שלהם בחושך, חוש הריח והשמיעה החדים שלהם, והאינטליגנציה המיוחדת.
חתולים הם סמל לעצמאות, גמישות ואלגנטיות. הם החבר הכי טוב שלנו מרחוק, ולפעמים מקרוב. יש להם שפה משלהם שנקראת מיאו (MOW) והם משתמשים בה כדי לתקשר אחד עם השני ולפעמים גם איתנו. בין אם אתם מגדלים חתול או סתם חושבים על זה, אספנו עבורכם שאלות נפוצות בענייני חתולים.בואו נתחיל.
"אהבת חתול היא אהבה סבלנית שנבנית עם הזמן, וצריך לתת לה את המרחב והזמן שלה. לכן, היו סבלניים. האהבה תגיע עם האמון. הוא הבסיס להכול עם חתולים."
אהבה: האם חתולים יודעים לאהוב?
למי מכם שבא מעולמות "כלביים לקקניים נבחניים ומסורים" עולה השאלה הברורה; האם חתול יודע לאהוב? האם יש לו את הפיצר הזה בנפש? ליצור הפרוותי שאוהב לשבת על מדפים גבוהים ומסוגל להתעלם מהקיום שלנו אחרי יום עבודה ארוך.
במבט חטוף נראה שלא. שפתו של החתול היא לא תמיד מזמינה, הוא אינו קופץ עלינו ולא משמיע קולות ומלקק אותנו כשאנחנו נכנסים הביתה אחרי שעות או ימים שלא התראינו.
הוא לא תמיד מראה סימני געגוע. הוא עושה שמיניות בין הנעליים שלנו מתחכך בנו והולך. איך זו אהבה בדיוק?
אז מה התשובה?
אז התשובה היא; כן בהחלט כן אבל יש גם לא. חתול יאהב אתכם, כמו שחתול אוהב. אם אתם מצפים לאהבת כלב, כנראה שתתאכזבו (וזה הלא).
לכן, זה הזמן שלכם לקבל חיה שאוהבת אתכם כמו שאתם ולא מצפה מכם לכלום.
זה הזמן שלכם לחפש את האהבה במחוות הקטנות וגם גדולות; באמון שנרקם ביניכם, בפעם הראשונה שהחתול בא מרצונו ויושב לידכם או יושב על הברכיים ואף על המחשב שלכם בדיוק כשאתם מקלידים. אהבת חתול היא אהבה סבלנית שנבנית עם הזמן, וצריך לתת לה את המרחב והזמן שלה.
לכן, היו סבלניים. האהבה תגיע עם האמון. הוא הבסיס להכול עם חתולים. בדיוק כמו עם בני אדם.
האם אפשר לאלף חתול?
אילוף כלב הוא משימה דיי פשוטה, לרוב. כלבים מאומנים ומעוניינים לרצות אותנו בכל מחיר ולכן התקשורת איתם קלה יחסית. הם מתוגמלים בתהליך האילוף על פעולות פשוטות ועושים אותן שוב ושוב בחיי היומיום. כאן, בדומה לכלבים, התשובה היא כן.
באיזו רמה אוכל לאלף את החתול שלי?
אמנם לא בטוח שתקבלו רמת ציות מוחלטת אם אתם לא מנוסים מאוד אך תוכלו ללמד את החתול שלכם לזהות את השם שלו, להבין פקודות פשוטות של "כן" ו-"לא", אולי
אפילו להרים יד, או אפילו להסתובב עם רצועה. בסופו של דבר מדובר במערכת של תגמול חיובי ואם היא עובדת על כלבים, אין סיבה שלא תוכלו להביא אותה לכדי שימוש עם החתול שלכם.
בסופו של דבר, כולנו מונעים על ידי מערכות של תגמול ולכן אין סיבה שממתקים לא יהיו שימושיים עם החתול שלכם