כל החיסונים לכלבים לפי גיל

הכלב הוא החבר הטוב שלנו. מסיבה זו אנחנו נמצאים שם בשבילו, בדיוק כפי שהוא נמצא שם בשבילנו. המצאת החיסונים שינתה את יחסי כלבאדם והפכה אותה לבטוחה, נגישה ומאפשרת .על מנת שהכלב שלכם יהיה מוגן עליכם לדאוג לו לסדרה של חיסונים ראשונים בהיותו גור ולהמשיך לתחזק אותם בבגרותו. בסקירה זו נעבור על סדרת החיסונים ומועדי החיסון, נדבר מעט על חיסונים סדירים ונדון בשאלה: איך נוכל לגרום לכלב שלנו לאהוב חיסונים? ולכל הפחות, לא לאהוב, אלא להרגיש בטוח במידת האפשר.
איך לגרום לכלב שלי להרגיש בטוח במהלך הביקור אצל הווטרינר?
אם חשבתם רוב הזמן שהכלב שלכם לא מבין את מה שאתם אומרים ולא קולט את המשמעות אנחנו רוצים לספר לכם שכלבים יודעים ומרגישים הרבה יותר ממה שאנחנו יודעים. הם קולטים, מעבדים ומשדרים התנהגות בהתאם. לכלב, כמו לנו, יש מערכת רגשות מורכבת המייצרת התנהגויות שונות.
דברו איתו
הכלב שלכם אמנם לא מבין מילים אך הוא שומע את הטון ומרגיש את הנימה. שימו לב, כשאתם כועסים הוא מבין זאת היטב ומצטנף בפינה. ולכן, הוא גם מבין התנהגויות אחרות. ספרו לו במילים פשוטות שהולכים היום לחיסון, תנו לו חטיף חדש שהוא טרם ניסה. החשיבות של חטיף שטרם ניסה חשובה כיוון שטעם החטיף החדש יתקשר אצלו עם ביקור אצל הווטרינר. כעת, במהלך אותו היום בו אתם מגיעים לווטרינר הכירו לו את הטעם החדש מדי כמה שעות. בביקור אצל וטרינר עצמו תנו לו שוב מהחטיף. בפרט בזמן הזריקה. צרו קשר בין החטיף החדש והטעים לבין ביקור אצל וטרינר. כלבים מבינים הקשרים והם יוצרים אצלם רגש.
וכעת: חיסוני גורים
חיסון משושה וחיסון כלבת ניתנים לגורים. חיסון משושה הוא חיסון המורכב מ5 סוגים שונים של הגנה ממחלות ואלה כוללות: כלבלבת, דלקת כבד, פרוו וירוס, לפטוספירוסיס ופרהאינפלואנצה. חיסון זה ניתן בשלוש מנות ואילו חיסון כלבת ניתן לאחר שהכלב חוסן בכל זריקות החיסון המשושה.
החיסון המשושה הראשון גיל 8 שבועות.
החיסון המשושה השני גיל 11 שבועות.
החיסון השלישי בגיל 14שבועות.
חיסון כלבת בגיל 16 שבועות.
חשוב: כל עוד הכלב שלכם לא קיבל את כל זריקות החיסון המשושה וחיסון הכלבת הוא אינו מוגן ולכן מומלץ לחשוף אותו לכלבים אחרים רק בגיל 4 חודשים.
הבאים בתור: חיסוני שגרה
חיסון משושה וחיסון כלבת ניתנים פעם בשנה. טיפול מונע נגד תולעים ניתן 3 פעמים בשנה, טיפול מונע נגד תולעת הפארק ניתן 4 פעמים בשנה (טיפול מונע יעיל נגד תולעת הפארק, המועברת באמצעות חיפושיות זבל המצויות באשפה בה נוטה הכלב לחטט לעיתים קרובות).